1. Generelt
Disse betingelsene gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge.
- Nature Pharma Norge AS
- Bekkeveien 163, 3173 Vear
- Org.nr: NO925924512MVA
- E-post: post@ashwagandha.no
- Telefon: 33370000
Personen må være fylt 18 år for å bli kunde hos Nature Pharma Norge AS.
2. Abonnement
Det skal være enkelt og oversiktlig for deg som kunde å handle hos oss. Vi selger produkter på løpende abonnementsbasis, og du får derfor forsendelsene direkte levert i postkassen din, slik at du er sikker på å aldri gå tom.
- Den første forsendelsen (inngår i abonnementet), blir normalt sendt påfølgende mandag (Senest innen 10 dager) etter bestilling og inneholder forbruk for 30 dager til kun kr 79,-. Deretter får du levert Ashwagandha Forte hver 4. måned for kr 996 (249 kr/mnd.) inkl. porto!
- Første abonnementspakke sendes 4 uker etter dato for utsendelse av prøvepakke. Deretter vil videre forsendelser sendes pr. post hver 16 uke. (4.mnd) om ikke annet er avtalt på forhånd. Tidspunkt for neste forsendelse fremgår på tilsendt faktura.
- Ved andre særtilbud gjelder oppgitte priser og vilkår i tilbud/ordrebekreftelse.
- Abonnementet kan stoppes/endres ved å kontakte kundeservice. Ved oppsigelse avsluttes abonnementet 14 dager etter mottatt beskjed om endring avbestilling/oppsigelse, med virkning fra førstkommende utsendelse.
- Dersom avbestilling/stopp av abonnement meddeles senere enn 14 dager før neste utsendelse, forplikter kunden seg til å motta og betale for neste forsendelse.
- Introduksjonstilbudet gjelder kun nye kunder og én per husstand. Dersom kunde bestiller prøvepakke etter å ha sagt opp et aktivt abonnement, ansees bestillingen som reaktivering av tidligere abonnement.
- Abonnementstegning kan nektes ved saklig grunn, slik som svindelforsøk, manglende kredittverdighet og m.m.
- Nature Pharma Norge AS leverer kun til norske adresser.
3. Leveranse og frakt
Du kan endre leveringene etter eget ønske, pause, stoppe eller endre tidsintervallet for utsendelser, vår hyggelige kundeservice hjelper deg etter beste evne, slik at vi kan imøtekomme dine behov.
- For å gi deg maksimal frihet, fleksibilitet og topp kundeservice, er det heller ingen bindingstid eller kjøpsforpliktelse knyttet til abonnementet, og abonnementet kan sies opp fortløpende (14. dagers oppsigelsestid).
- Alle våre leveranser gis med gratis frakt, så fremt ikke annet er avtalt.
- Kunde er selv ansvarlig til å oppgi korrekt adresse og telefonnummer ved bestilling og/eller annen skriftlig/muntlig kommunikasjon.
- Dersom ufullstendig eller manglende adresse er oppgitt og pakken kommer i retur til selger, vil den behandles som en ugyldig retur. Således vil kostnad for porto og håndtering pålydende kr. 69,- for ny utsendelse belastes kunde.
- Kunde plikter å gi beskjed ved endring av adresse, telefonnummer og e-postadresse.
4. Betaling
- Det utstedes faktura som vedlegges alle forsendelser og kunden har 20 dagers betalingsfrist fra fakturadato på første forsendelse og 14 dager på øvrige forsendelser og/eller gebyrer.
- Ved manglende betaling påløper de til enhver tid fastsatte renter i henhold til forsinkelsesrenteloven, samt evt. inndrivelseskostnader. Selskapet har salgspant i de leverte produkter inntil betaling inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
5. Angre- og returrett, herunder returer
- Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du bestiller produktet, således gjelder angreretten kun ved første forsendelse i abonnementet (Prøvepakken).
- For rett til å benytte angreretten, må produktet være uåpnet og returneres i samme mengde og stand som ved mottakelse. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, må kunden selv dekke verditapet. Ved benyttelse av angreretten, må kunden selv dekke fraktkostnaden for retur.
- Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten fremgår av angrerettskjemaet som fulgte med din ordrebekreftelse. Du kan også kontakte kundeservice.
- Videre forsendelser av samme produkt ansees for å være en del av samme abonnement/bestilling (ensartede ytelser) og derfor gjelder ikke angre-/returrett på videre abonnementsforsendelser.
- Ved retur av abonnementspakker uten forhåndsgodkjennelse, herunder ugyldig retur. Vil det utstedes et gebyr pålydende kr. 299,- og faktura for den returnerte forsendelsen vil krediteres.
- Ved retur avsluttes abonnementet automatisk.
- Ved underbetalt porto på returer vil et gebyr pålydende kr. 149,- bli fakturert kunde for å dekke våre kostnader med porto og straffegebyr til posten.
6. Full reklamasjonsrett
Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen.
- Reklamasjonsretten er begrenset til varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen forutsatt at riktig lagring er fulgt og maksimalt to måneder fra forholdet det reklameres på ble oppdaget. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.
- Ved reklamasjon, feil og mangler må kjøper dekket eventuelle fraktkostnader. Tilbakebetaling ved godkjent reklamasjon vil skje innen 14 virkedager. Ved en eventuell tvist, skal Forbrukerklageutvalgets avgjørelser følges.
- Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, kontakt kundeservice.
7. Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert merverdiavgift.
- Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud.
- Prisene gjelder inntil de endres. Varsel om prisendringer sendes i god tid før endringene trer i kraft. Dette innebærer at ved endringer i pris vil du bli varslet om dette minst 1 måned før prisendringen trer i kraft.
8. Kundeservice
- Vår kundeservice hjelper deg gjerne på telefon 333 70 000 mandag – fredag kl. 08:00 – 16:00 og pr. e-post: post@ashwagandha.no og garanterer svar innen to virkedag(er).
9. Fordelsklubb
- Ved ditt første kjøp, få du som kunde hos oss et automatisk og gratis medlemskap i vår fordelsklubb. Medlemskapet gir deg tilgang til eksklusive kundefordeler og VIP-tilbud, helt uforpliktende og uten kjøpsforpliktelser.
- Du kan bli kontaktet via brev, telefon, e-post og SMS for å bli informert om våre tilbud og medlemsklubbfordeler fra oss og nære samarbeidspartnere av Nature Pharma Norge AS.
10. Personvern
Vi behandler alle personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Som databehandlingsansvarlig lagrer og bruker vi disse opplysningene for at vi skal ivareta og administrere kundeforholdet.
- Nature Pharma Norge AS er underlagt taushetsplikt om personopplysninger. Utlevering av opplysninger til utenforstående utover ovennevnte parter kan ikke skje uten ditt samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov eller er ledd i betalingsinnkreving, forsikringskrav og/eller regnskapsbehandling. Registrering av reservasjoner rettes til kundeservice. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg, og kan kreve å få disse rettet, jf. personopplysningsloven §§ 18, 27 og 28.
- Nature Pharma Norge AS benytter personprofiler. Du har rett til innsyn og administrasjon av dine opplysninger, hvilke opplysninger som ligger til grunn for profilen og hvor opplysningene er hentet fra jf. personopplysningsloven § 21.
- For mer informasjon om behandling av personopplysninger kontakt kundeservice som vil hjelpe deg.
11. Endring av vilkårene
- Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Ved endring av vilkår av et aktivt kundeforhold vil kunden bli varslet om dette. Slik varsel gis inntil 1 måned før endringene trer i kraft. Dersom kunden, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen står vedkommende fritt til å gjøre dette. Dersom avtalen mellom partene ikke sies opp, innebærer det i så fall at kunden aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene.
12. Klager
Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice.
- Hvis vi mislykkes i å finne en løsning, kan du sende en klage til Forbrukerrådet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo, elektronisk her.
- Du kan også bruke EU-kommisjonens nettbaserte klageportal selv om denne fortrinnsvis vil være relevant dersom du er en forbruker bosatt utenfor Norge. Du finner klageportalen her.
13. Tilbakebetaling ved e-handel
- Det blir i kjøpsøyeblikket informert om maksimal leveringstid fra bestilling er registrert. Kan vi ikke levere innen avtalt tid, blir du uten opphold informert om årsaken til forsinkelsen og får oppgitt ny leveringstid. Du har da rett til å heve kjøpet uten kostnad, kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare fra Nature Pharma Norge AS.
14. Forbehold og ansvarsbegrensninger
- Nature Pharma Norge AS tar forbehold om driftsstans, uriktige priser eller leveringsproblemer som skyldes forhold utenfor Nature Pharma Norge AS’ kontroll.
- Nature Pharma Norge AS tar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil og merverdi- og øvrige avgiftsendringer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker (som opplyst i tilknytning til den enkelte kampanje).
- Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering på pakken.
15. Lovvalg og verneting
- Avtalen er underlagt norsk rett. Tvist mellom partene skal søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten henvises til de ordinære domstoler.
Avtalevilkårene er oppdatert 10.05.2021 og vil få virkning for alle nye avtaler